1
A Truck-components.hu Online Webáruház
(www.truck-components.hu)
Általános Szerződési Feltételei és Honlap
Működési Szabályzata
Tartalomjegyzék:
I. Bevezető rendelkezések
II. Általános tájékoztató adatok
III. Fogalom-meghatározások
IV. Az internetes honlapon online megrendelhető termékek
V. Az internetes honlapon online megrendelhető szolgáltatások
VI. A szerződéskötés előzetes technikai lépései
VII. Az igénybe vevők megrendelés előtti tájékoztatása
VIII. A megrendelés (szerződéskötés) menete
IX. További adatkezelési nyilatkozatok
X. A megrendelések feldolgozása és teljesítése
XI. Egyéb szerződéses feltételek
XII. A reklámküldés szabályai
XIII. A nyereményjátékok szabályai
XIV. A Szabályzat mellékletei
I.
Bevezető rendelkezések
1.) A Truck-components.hu Online Webáruház (www.truck-components.hu) törődik a
fogyasztók jogaival. A fogyasztó érvényesen nem mondhat le a fogyasztóvédelmi
jogszabályokban számára biztosított jogokról.
2.) A fogyasztó számára a fogyasztóvédelmi törvény rendelkezéseitől kedvezőtlenebb
szerződéses feltételek érvénytelenek, helyettük a fogyasztóvédelmi törvény
szabályait kell alkalmazni.
3.) Ezért a jelen Általános Szerződési Feltételek és Honlap Működési Szabályzat (a
továbbiakban röviden: ÁSZF vagy Szabályzat) rendelkezéseinek nem lja a
fogyasztót a jogszabályok kötelező érvényű rendelkezései alapján megillető
bármilyen jogából kizárni, vagy jogában korlátozni.
2
4.) A felmerülő vitás kérdéseket kétség esetén a fogyasztó javára kell eldönteni.
5.) Ha esetlegesen a jelen Szabályzat rendelkezései eltérnek az irányadó
jogszabályoktól, elsőbbséget élveznek a jogszabályok, és ezeket kell alkalmazni.
6.) A jelen Szabályzat egyaránt vonatkozik a Webáruház szolgáltatásait igénybe vevő
fogyasztókra és vállalkozásokra, hacsak a Szabályzat adott rendelkezése erről
másként nem rendelkezik, és kizárólag csak a fogyasztókra vagy a vállalkozásokra
vonatkozik.
7.) A jelen Szabályzat rendelkezéseinek teljesítésével kapcsolatban feldolgozott
személyes adatok kezelője a HYVA Kft. (Szolgáltató). A személyes adatok
feldolgozása a Webáruház oldalain publikált Adatvédelmi Szabályzatban leírt célok
érdekében, meghatározott körben és megfogalmazott szabályok szerint történik.
8.) A személyes adatok megadása önkéntes. Minden személy, akinek az adatait a
Szolgáltató feldolgozza, betekinthet ezen adatok tartalmába, frissítheti és javíthatja
azokat.
II.
Általános tájékoztató adatok
1.) A HYVA Hungária Korlátolt Felelősségű Társaság (rövidített cégnevén: HYVA Kft.)
a Truck-components.hu Online Webáruházában (Webáruház) Hyva
tehergépjármű-hidraulikus felépítményeket, Hyva teherautó-hidraulikákat (billentő
munkahengereket), HyvaLift horgos- és láncos konténerszállító felépítményeket,
HyvaCrane rakodódarukat, Mouvex csavarkompresszorokat, CargoFloor
mozgópadlós rendszereket, Cramaro automata ponyvarendszereket,
mozgópadlókat, alacsony és magas nyomású munkahengereket, valamint ezek
alkatrészeit forgalmazza. (A továbbiakban: termékek.)
A HYVA Kft. továbbá a 2051 Biatorbágy, Paul Hartmann utca 6. szám alatti
székhelyén található Vevőszolgálati Központjában működő javítóbázisán
(szakszervizében) a forgalmazott termékeihez szervízelési és javítási szolgáltatásokat
nyújt. (A továbbiakban: szolgáltatások.)
A Webáruház a www.truck-components.hu internetes címen érhető el.
2.) A HYVA Kft. Szolgáltató a Truck-components.hu Online Webáruháza jelen
honlapján közvetlenül és folyamatosan, könnyen hozzáférhetően közzéteszi a
következő adatait:
Cégneve: HYVA Hungária Korlátolt Felelősségű Társaság.
Rövidített gneve: HYVA Kft.
Idegen nyelvű elnevezése HYVA Hungary Limited Liability Company
(HYVA LLC.)
Székhelye: 2051 Biatorbágy, Paul Hartmann utca 6.
telefonszáma: +36 (23) 920 938;
telefaxszáma: +36 (23) 998 705;
e-mail címe: info@hyva.hu;
Cégjegyzékszáma: 13-09-119994
(Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága)
Adószáma: 14185272-2-13
3
Országos csomagkül
kereskedelmi tevékenység
nyilvántartási száma: 17/2018.
(Biatorbágy Város Polgármesteri Hivatalának Jegyzője)
Vevőszollati Központ: 2051 Biatorbágy, Paul Hartmann utca 6.
Tárhelyszolgáltató neve: DigitalOcean
Tárhelyszolgáltató székhelye: 101 Avenue of the Americas, 10th Floor New York, NY 10013
Tárhelyszolgáltató elérhetősége: https://www.digitalocean.com
3.) A Szolgáltató a forgalmazott termékeit a Webáruházában internetes vásárlása
alapján, csomagküldéssel történő házhozszállítással is értékesíti a vevőinek.
4.) A távértékesítési rendszer keretében működtetett, elektronikus kereskedelmi
szolgáltatásnak minősülő csomagküldő kereskedelmi tevékenységével
kapcsolatban, a Szolgáltató a termékértékesítésre, valamint a szervízelési és javítási
szolgáltatásaira vonatkozó jelen Általános Szerződési Feltételeit és Honlap
Működési Szabályzatát tárolható és előhívható módon hozzáférhető teszi az
igénybe vevő megrendelői számára. (Távollévők között kötött fogyasztói szerződés.)
5.) A jelen ÁSZF tartalmazza az internetes online megrendelés, valamint az internetes
online csomagküldő vásárlás általános szerződési feltételeit, a honlap működésének
rendjét, továbbá a reklámküldés (Hírlevél) és a nyereményjáték szabályait.
III.
Fogalom-meghatározások
1.)
MUNKANAP:
A hétfőtől péntekig terjedő időszak egy napja,
kivéve a törvény szerinti munkaszüneti napokat.
2.)
REGISZTRÁCIÓS ŰRLAP:
A Webáruházban elérhető, Fiók nyitását lehető
tevő űrlap.
3.)
MEGRENDELŐ ŰRLAP:
Elektronikus szolgáltatás, a Webáruházban
elérhető, a megrendelés leadását biztosító
interaktív űrlap, amely elsődlegesen a termékek
elektronikus kosárba tételére és az adásvételi
szerződés feltételeinek - beleértve a szállítási és
fizetési módot is - meghatározására szolgál.
4.)
ÜGYFÉL/VEVŐ/
MEGRENDELŐ:
(a) olyan jogi személy; vagy (b) olyan jogi
személyességgel nem rendelkező
szervezet, amelynek jogképességét
törvény biztosítja; aki/amely adásvételi
vagy szolgáltatási szerződést kötött vagy
szándékozik kötni a Szolgáltatóval.
Nagykereskedés vagyunk.
Magánszemélyeket nem áll módunkban
kiszolgálni.
4
5.)
FIÓK:
Elektronikus szolgáltatás, egyedi névvel
(belépéssel) és a vevő által megadott jelszóval
ellátott adatgyűjtemény a Szolgáltató információ-
és kommunikáció-technológiai rendszerében,
amely a vevő által megadott adatokra és a
Webáruházban leadott rendeléseire vonatko
információkat tartalmazza.
6.)
HÍRLEVÉL:
Elektronikus reklámszolgáltatás; a Szolgáltató
által elektronikus levélben (e-mail-ben) nyújtott
elektronikus forgalmazói szolgáltatás, amely
lehetőséget biztosít arra, hogy az arra feliratkozó
valamennyi vevő időszakonként értesítést kapjon
a Webáruházban elérhető termékekről és
szolgáltatásokról, az újdonságokról és az
akciókról.
7.)
TERMÉK:
A Webáruházban elérhető ingóság, amely az
ügyfél és az eladó Szolgáltató közötti adásvételi
szerződés tárgyát képezi.
8.)
SZOLGÁLTATÁS:
A Szolgáltató által forgalmazott termékeknek a
Webáruházban megrendelhető, a Szolgáltató
által nyújtott szervízelési és javítási
szolgáltatások.
9.)
SZABÁLYZAT:
A Webáruház jelen Általános Szerződési
Feltételek és Honlap Működési Szabályzata.
10.)
WEBÁRUHÁZ:
A Szolgáltató www.truck-components.hu
internetes címen elérhető Truck-components.hu
Online Webáruháza (üzlete).
11.)
ELADÓ/SZOLGÁLTATÓ:
HYVA Hungária Korlátolt Felelősségű Társaság,
rövidített cégnevén: HYVA Kft. (Székhelye: 2051
Biatorbágy, Paul Hartmann utca 6.)
12.)
ADÁSVÉTELI SZERDÉS:
A termékre vonatkozó, a vevő ügyfél és az eladó
Szolgáltató között, a Webáruházon keresztül
megkötött adásvételi szerződés. (Távollévők
között kötött szerződés.)
13.)
ELEKTRONIKUS
KERESKEDELMI
SZOLGÁLTATÁS:
A Szolgáltató által a Vevő javára, elektronikus
úton, a Webáruházán keresztül, a termékei
[III./7.) pont] és a szolgáltatásai [III./8.) pont]
üzletszerű értékesítésére nyújtott szolgáltatások.
14.)
SZOLGÁLTATÁST IGÉNYBE
VEVŐ:
Az ügyfél/vevő [III./4.) pont], aki/amely az
elektronikus szolgáltatást [III./13.) pont] igénybe
veszi, vagy szándékában áll igénybe venni.
15.)
FOGYASZTÓ
A szakmáján, önál foglalkozásán és üzleti-
gazdasági tevékenységén kívül eső célok
érdekében eljáró természetes személy.
5
16.)
VÁLLALKOZÁS:
A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében eljáró természetes
személy, jogi személy vagy jogi személyiség
nélküli szervezet.
17.)
CSOMAGKÜLDŐ
KERESKEDELEM:
Az a kereskedelmi tevékenység, amelynek során
a kereskedő a termék jellemzőit és árát
feltüntető, ezáltal a vásárló számára az áru
megvételére vonatkozó ügyleti döntés
meghozatalát lehetővé tevő kereskedelmi
kommunikációt bocsátja a vásár
rendelkezésére, és az ilyen kereskedelmi
kommunikáció alapján megrendelt terméket
szállítja (szállíttatja) a megjelölt címre.
18.)
MEGRENDELÉS:
Az ügyfél/vevő/megrendelő [III./4.) pont] által a
megrendelő űrlap [III./3.) pont] kitöltésével,
közvetlenül a termék megvételét vagy a
szolgáltatás megvásárlását célzó, az eladó
Szolgáltatóval kötendő, fizetési kötelezettséggel
járó adásvételi vagy vállalkozási szerződés
megkötésére irányuló szándék kinyilatkoztatása.
IV.
Az internetes honlapon online megrendelhető termékek
1.) A megrendelhető termékeket, a részletes ismertetésüket és telárukat a
termékjegyzék az alábbi lényeges adatokkal tartalmazza:
a) a termék megnevezése;
b) a termék cikkszáma (egyedi azonosító jele);
c) a termék részletes ismertetője;
d) a termék átvételének módja;
e) a termék ára;
f) a termék házhozszállításának módja;
g) a termék házhozszállítási költsége;
h) a termékért fizetendő teljes ár (vételár).
2.) A termékek lényeges tulajdonságainak ismertetésére és a felhasználhatóságára
vonatkozó részletes tájékoztatást az adott termék ismertetője tartalmazza. Az adott
termékismertető-oldal a termék nevére kattintva nyílik meg.
3.) Az áru személyes átvétele esetén a termékjegyzékben feltüntetett fizetendő teljes
ár (vételár) tartalmazza az általános forgalmi adót és egyéb kötelező közterheket,
valamint a Szolgáltató díjait és az összes járulékos költségét, de nem tartalmazza a
szállítási költséget.
4.) Az áru személyes átvétele a Szolgáltató 2051 Biatorbágy, Paul Hartmann utca 6.
szám alatti székhelyén működő Vevőszolgálati Központjában történik, az adásvételi
szerződésben [III./12.) pont] megadott munkanapon, hétfőtől péntekig 8-16 óra
között.
6
5.) Csomagküldéssel történő házhozszállítás esetén a termékjegyzékben feltüntetett
fizetendő teljes ár (vételár) tartalmazza az általános forgalmi adót és egyéb
kötelező közterheket, valamint a Szolgáltató díjait és az összes járulékos költségét,
így a csomagszállítási költséget is.
6.) A méreténél és/vagy a súlyánál fogva csomagküldéssel házhoz nem szállítható
termékek esetén a termékjegyzékben feltüntetett fizetendő teljes ár (vételár)
tartalmazza az általános forgalmi adót és egyéb kötelező közterheket, valamint a
Szolgáltató díjait és az összes járulékos költségét, így a házhozszállítás
fuvarköltségét is.
7.) A méreténél és/vagy a súlyánál fogva csomagküldéssel házhoz nem szállítható
termékeket az adásvételi szerződésben [III./12.) pont] rögzített fuvardíj ellenében, a
Szolgáltató az általa megbízott fuvarozóval szállítja ki a megrendelésben megadott
átadási címre.
8.) A csomagküldéssel és a Szolgáltató által megbízott fuvarozóval történő
házhozszállítás Magyarország egész területére megrendelhető.
V.
Az internetes honlapon online megrendelhető szolgáltatások
1.) A Szolgáltató által forgalmazott termékeihez megrendelhető időszakos karbantartási
(szervízelési), valamint a meghibásodások megszüntetése iránti (javítási)
szolgáltatásokat és a vállalkozói díjukat a szolgáltatásjegyzék az alábbi lényeges
adatokkal tartalmazza:
a) a szervízelésre vállalt termék megnevezése;
b) a szükséges időszakos karbantartási munkák ismertetése;
c) a javításra vállalt termék megnevezése;
d) a szervízelésre, vagy a javításra vátermék átadásának és átvételének módja;
e) a szervízelés teljes vállalkozói díja;
f) a javítás előrelátható szokásos teljes vállalkozói díjának legnagyobb összege;
g) az elkészült termék átvételének pontos dátum szerinti munkanapban megadott
várható és legkésőbbi időpontja;
2.) A szolgáltatásjegyzékben feltüntetett fizetendő teljes díj (vállalkozói díj)
tartalmazza az általános forgalmi adót és egyéb kötelező közterheket, valamint a
Szolgáltató díjait és az összes járulékos költségét.
3.) A megrendelhető szervízelési és javítási munkák ismertetése a Szolgáltatásjegyzék
gombra, majd azon belül az adott termék nevére kattintva nyílik meg.
4.) A szervízelésre és a javításra váró terméket a Szolgáltató 2051 Biatorbágy, Paul
Hartmann utca 6. szám alatti székhelyén működő Vevőszolgálati Központjában
veszi át, a vállalkozási szerződésben megadott munkanapon, hétfőtől péntekig 8-16
óra között.
5.) A Szolgáltató a szervízelésre, vagy a jatásra átvett terméket a Vevőszolgálati
Központjában fenntartott javító szakműhelyében haladéktalanul megvizsgálja abból
a szempontból, hogy a termék a szokásos munkákon kívül további javítást,
alkatrész-cserét is igényel-e.
7
a) További javítás szükségessége esetén a Szolgáltató közli az ügyféllel, hogy ennek
megfelelően az előzetesen megállapított vállalkozói díját és teljesítési határidőt
milyen mértékben indokolt módosítani.
b) E további javítások elvégzéséről, a végleges vállalkozói díj összegéről és a
végleges teljesítési határidő dosításáról az ügyfél és a Szolgáltató írásban
(papír alapú adathordozón) nyomban kiegészítő megállapodást köt.
c) Ilyen kiegészí írásbeli megállapodás hiányában a Szolgáltató nem köteles a
további javítási munkák elvégzését elvállalni, és jogosult a vállalkozási
szerződéstől elállni.
d) Az ügyfél (papír alapú adathordozón) írásban közölt kívánsága szerint és
kockázatára azonban a Szolgáltató az általa javasolt további javítás, alkatrész-
csere mellőzésével is elvállalhatja a termék szervízelését, javítását, amennyiben
ez nem eredményezi a termék károsodását, vagy rendeltetésellenes működését.
6.) A megrendelésében megadott email-címén, a Szolgáltató elektronikus levélben
(email-ben) értesíti az ügyfelet arról, ha a szervízelésre, vagy a javításra átadott
termék a megadott időpontnál hamarabb készül el.
7.) A megrendelésében megadott email-címén, a Szolgáltató elektronikus levélben
(email-ben) akkor is haladéktalanul értesíti az ügyfelet, ha a szervízelésre, vagy a
javításra átvett termék előre nem látható hibája miatt, a termék csak a megadott
időpontnál később és/vagy drágábban készül el. Ez esetben a feleknek az V./5./a-
d) alpontokban írtak értelemszerű alkalmazásával kell eljárniuk.
8.) Az elkészült (szervízelt, megjavított) terméket a Szolgáltató 2051 Biatorbágy, Paul
Hartmann utca 6. szám alatti székhelyén működő Vevőszolgálati Központjában adja
át az ügyfélnek, a vállalkozási szerződésben megadott munkanapon, hétfőtől
péntekig 8-16 óra között.
VI.
A szerződéskötés előzetes technikai lépései
1.) A Webáruházban a következő elektronikus szolgáltatások érhetők el: Fiók,
Megrendelő Űrlap, Hírlevél, valamint opcionálisan – Nyereményjáték.
2.) A megrendeléseik elküldését megelőzően, az igénybe vevőnek a következő
számítástechnikai lépéseket kell a szerződés elektronikus úton való megkötéséhez
megtennie:
2.1.) Az igénybe vevő személyéhez kötődő Fiók létrehozása, mely használatához az
alábbi három egymást követő lépés szükséges:
a) a Regisztrációs Űrlap kitöltése;
b) a „Regisztrálok” mezőre kattintás;
c) a Fiók-nyitási szándék visszaigazolása, mely a megadott elektronikus
levelezési címre automatikusan megküldött linkre kattintva tehető meg.
2.2.) A Regisztrációs Űrlapon az igénybe vevőnek (a termék vevőjének, vagy a
szolgáltatás megrendelőjének) a következő adatokat kell megadnia:
8
a) családi név (vezetéknév) és utónév (keresztnév);
b) lakóhelye (utca, házszám, lakásszám, postai irányítószám, település,
ország);
c) kézbesítési cím, amennyiben nem azonos a vevő lakóhelyével (utca,
házszám, lakásszám, postai irányítószám, település, ország);
d) elektronikus levelezési cím (e-mail cím);
e) elérhetőségi telefonszám (körzetszámmal együtt);
f) az igénybe vevő által létrehozott személyes jelszó;
g) fogyasztónak nem minősülő igénybe vevő (vállalkozás) esetén meg kell adni
a cégnevét és adószámát is.
2.3.) A Fiók-szolgáltatás határozatlan időre szól és díjmentes. Az igénybe ve
bármikor indoklás nélkül megszüntetheti a Fiókját (lemondhat a Fiókról),
értesítve e döntéséről a Szolgáltatót:
a) elsődlegesen a Szolgáltató shop@truck-components.hu e-mail címére
megküldött elektronikus levél formájában;
b) vagy a HYVA Hungária Korlátolt Felelősségű Társaság 2051 Biatorbágy,
Paul Hartmann utca 6. szám alatti székhelycímére megküldött papíralapú
levél formájában.
2.4.) A Megrendelő Űrlapot az igénybe vevő (a termék vevője, vagy a szolgáltatás
megrendelője) akkor veszi használatba, amikor az első terméket vagy
szolgáltatást beleteszi a Webáruház elektronikus kosárba. A megrendelés
leadásához a vevőnek az alábbi egymást követő műveletet kell elvégeznie:
a) a Megrendelő Űrlap kitöltése;
b) majd a kitöltése után a Fizetési kötelezettséggel megrendelés mezőre
kattintás;
c) téves megrendelés esetén a vevő Megrendelés törlése mezőre kattintva
törölheti e megrendelését, és az előzőek szerint folytathatja a vásárlását.
2.5.) A Fizetési telezettséggel járó megrendelés mezőre kattintás előtt lehetőség
van a bevitt adatok tetszőleges módosítására, melyhez követni kell a
megjelenő üzeneteket, valamint a Webáruház oldalán elérhető tájékoztató
információkat („súgó”).
2.6.) A Megrendelő Űrlapon a vevőnek, a megrendelőnek a következő, reá
vonatkozó adatokat kell megadnia:
a) családi név (vezetéknév) és utónév (keresztnév);
b) lakóhelye (utca, házszám, lakásszám, postai irányítószám, település,
ország);
c) kézbesítési cím, amennyiben nem azonos a vevő lakóhelyével (utca,
házszám, lakásszám, postai irányítószám, település, ország);
d) elektronikus levelezési cím (e-mail cím);
e) elérhetőségi telefonszám (körzetszámmal együtt);
f) fogyasztónak nem minősülő igénybe vevő (vállalkozás) esetén meg kell adni
a cégnevét és adószámát;
9
g) az adásvételi szerződésre vonatkozó adatokat, úgymint a terméket és a
termékmennyiséget, a termékek szállítási helyét és módját, a fizetési
módot. (Szolgáltatás megrendelése esetén értelemszerűen ugyanezen
adatokat kell megadni.)
2.7.) A Megrendelő Űrlap szolgáltatása díjmentes és egyszeri jellegű, amely véget ér
a megrendelés leadásának pillanatában magával a Megrendelés leadásával,
vagy amikor a vevő a megrendelés leadását megszakítja, a téves
megrendelését törli, magával a megrendelés megszakításával, vagy törlésével.
2.8.) Hírlevél igénybevétele annak az elektronikus levelezési címnek (az igénybe
vevő által megadott e-mail címnek) a Webáruház oldalán látható „Hírlevél”
fülön történő megadásával, és az „Elküld” mezőre való kattintással történik,
amelyre a Hírlevelet küldeni kell. A Hírlevélre fel lehet iratkozni a Fiók
létrehozásakor is a megfelelő jelölőnégyzet () bejelölésével, mellyel a Fiók
létrejöttekor megtörténik a vevő Hírlevélre való feliratkozása.
2.9.) A Hírlevél-szolgáltatás határozatlan időre szól és díjmentes. Az igénybe vevő
bármikor indoklás nélkül leiratkozhat a Hírlevél-szolgáltatásról (lemondhatja
a Hírlevelet), értesítve e döntéséről a Szolgáltatót:
a) elsődlegesen a Szolgáltató shop@truck-components.hu e-mail címére
megküldött elektronikus levél formájában;
b) vagy a HYVA Hungária Korlátolt Felelősségű Társaság 2051 Biatorbágy,
Paul Hartmann utca 6. szám alatti székhelycímére megküldött papíralapú
levél formájában.
3.) Az igénybe vevő részéről a Webáruház használatához a Szolgáltató információ és
kommunikáció-technológiai rendszerével való együttműködéshez szükséges
műszaki feltételek:
a) számítógép, laptop vagy s, internetkapcsolattal rendelkező multimédiás
eszköz;
b) elektronikus levél-hozzáférés (működő e-mail cím);
c) internetes böngésző: Mozilla Firefox 17.0 és magasabb verziószám, vagy Internet
Explorer 10.0 és magasabb verziószám, Opera 12.0 és magasabb verziószám,
Google Chrome 23.0 és magasabb verziószám, Safari 5.0 és magasabb
verziószám, Microsoft Edge 25.10586.0.0 és magasabb verziószám;
d) az ajánlott, minimális képernyőfelbontás: 1024x768;
e) a Cookies fájlok mentési lehetőségének bekapcsolása a böngészőben;
f) a Javascript kezelés lehetőségének bekapcsolása a böngészőben.
4.) A Webáruház biztonságos használatához a Szolgáltató valamennyi szükségesen
alkalmazandó műszaki-számítástechnikai védelmi intézkedést hiánytalanul
megtette.
5.) Az igénybe vevő köteles a Webáruházat a jogszabályi előírásoknak és a
közerkölcsnek megfelelően használni, melynek során tartozik:
a) tiszteletben tartani a Szolgáltató és harmadik személyek vagyonát, szerzői jogát
és szellemi tulajdonát;
b) valós adatokat megadni;
c) törvénytelen jellegű tartalom eme weboldalon történő publikálásától tartózkodni.
VII.
Az igénybe vevők megrendelés előtti tájékoztatása
1.) A megrendelés előtt (a távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően) a
Szolgáltató az alábbiakról tájékoztatja az igénybe vevőket:
1.1.) Szolgáltató által alkalmazott panaszkezelési eljárás:
a) Termékvásárlás esetén a vevő a HYVA Kft. székhelyének elérhetőségein
panaszával először Bukovszki Judit (shop@truck-components.hu,
+36 70 61 51 052) Webáruház értékesítési vezetőhöz fordulhat.
b) A szolgáltatások (szerviz, javítás) megrendelője a HYVA Kft. székhelyének
elérhetőségein – panaszával először Kiss Ferenc szervizvezetőhöz fordulhat.
c) Amennyiben a vevő a Webáruház értékesítési vezető, a megrendelő a
szervizvezető intézkedével elégedetlen, úgy ezt követően a HYVA Kft.
székhelyének elérhetőségein a panaszával Uri Marcell (m.uri@hyva.hu,
+36 30 515-1906) ügyvezetőz fordulhat.
d) A panaszok mielőbbi elbírálhatósága érdekében nem kötelezően
ajánlott, hogy a bejelentett panasz tartalmazza a panasz tárgyára
vonatkozó információkat és körülményeket, különösen a rendellenesség
előfordulásának fajtáját és dátumát; az igény megjelölését; valamint a
panaszos elérhetőségi adatait.
e) A Szolgáltató a bejelentett panaszt haladéktalanul, de nem később, mint a
bejelentés napjától számított 14 naptári napon belül érdemben elbírálja.
f) A Szolgáltató tájékoztatja a megrendelőit, hogy az elintézetlen
kifogásaikkal fordulhatnak az illetékes Pest Megyei Békéltető Testülethez
is, mely címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240. (Levelezési cím:
1364 Budapest, Pf.: 81; e-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu; telefon/fax:
1/269-0703.) A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (1) v) pontja alapján
a Szolgáltató köteles együttműködni a fogyasztóval a békéltető testületi
eljárásban.
e) Az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU Rendelet 14. cikk (2)
bekezdése alapján ezúton tájékoztatjuk a fogyasztót, hogy az alábbi linken
igénybe vehetik az Unió által üzemeltetett online vitarendezési platformot
is: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.show
1.2.) A fogyasztókat és a vállalkozásokat a Szolgáltató előzetesen tájékoztatja még a
következőktől:
a) A szerződés szerinti termékek lényeges tulajdonságait a termékjegyzék
adott termékismertető-oldala tartalmazza, amely a termék nevére kattintva
nyílik meg [IV./1.) pont].
b) A Szolgáltató cégnevéről, egyéb adatairól székhelyének postai címéről,
telefonszámáról, telefaxszámáról és az elektronikus levelezési (e-mail)
címéről szóló tájékoztatást az ÁSZF I.) fejezete tartalmazza, továbbá
ugyanezek az adatai elérhetők a Kapcsolat gombra kattintással is.
c) A Szolgáltató internetes termékértékesítési üzleti tevékenységének helye a
székhelyén található Vevőszolgálati Központja, melynek postai címéről,
telefonszámáról, telefaxszámáról és az elektronikus levelezési (e-mail)
címéről szóló tájékoztatást szintén az ÁSZF I.) fejezete tartalmazza, mely
adatai elérhetők a „Kapcsolat gombra kattintással is.
d) A szerződés szerinti termékért és szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás
adóval megnövelt teljes összegéről, valamint az ezen felül felmerülő
valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről) a
részletes tájékoztatást a termékjegyzék [IV./1.) pont] és a
szolgáltatásjegyzék [V./1.) pont] tartalmazza, amelyek reájuk kattintva
nyílnak meg.
e) A teljesítés feltételeiről, így különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a
teljesítési határidőről az ÁFSZ IV-V. és X. fejezetei tartalmazzák az igénybe
vevő szerződés megkötését megelőző részletes tájékoztatását.
2.) A megrendelés előtt (a távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően) a
Szolgáltató a fogyasztókat még az alábbiakról is tájékoztatja.
2.1.) A fogyasztó indokolás nélküli elállási joga:
a) A megrendelőt indokolás nélküli elállási jog illeti meg, amely jogát a
termék a saját vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül
gyakorolhatja.
b) A megrendelőt indokolás nélküli elállási jog illeti meg a szerződés
megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is.
c) A megrendelő az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján, vagy a
Szabályzat 1. számú mellékletét képező nyilatkozat-minta
felhasználásával gyakorolhatja elállási jogát, amely a Irat-minták gombra
kattintással külön is elérhető:
d) A megrendelő elállási jogát határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha
a nyilatkozatát legkésőbb a termék átvételének napjától számított 14.
napon a Szolgáltatónak elküldi. A megrendelőt terheli annak bizonyítása,
hogy elállási jogát e szabályoknak megfelelően gyakorolta.
e) A fogyasztónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás
közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a terméket
Szolgáltatónak.
2.2.) A fogyasztó elállási joga gyakorlásának feltételeiről a Szolgáltató a 45/2014.
(II. 26.) Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti minta alapján elkészítve, a
Szabályzat 2. számú mellékletében tájékoztatja a megrendelőit, amely
külön is elérhető a „Irat-minták gombra kattintással.
2.3.) Elállási jogának gyakorlása esetén a megrendelő viseli a termék
visszaküldésének költségét, ugyanis a Szolgáltató nem vállalja e költség
viselését.
2.4.) A megrendelő nem gyakorolhatja az elállási jogát a romlandó vagy minőségét
rövid ideig megőrző termék tekintetében, továbbá az olyan zárt csomagolású
termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást
követő felbontása után nem küldhető vissza.
2.5.) A Szolgáltató a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó
jogszabályi kötelezettségeiről a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. számú
melléklete szerinti minta alapján elkészítve, a Szabályzat 3. számú
mellékletében tájékoztatja a megrendelőit, amely külön is elérhető a Irat-
minták gombra kattintással.
2.6.) A Szolgáltató az általa forgalmazott új termékekre 1 éves jótállást vállal.
2.7.) A Szolgáltató tájékoztatja a megrendelőit, hogy a fogyasztókkal szembeni
tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti
magatartási kódexnek nem részese.
2.8.) A fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamára
vonatkozó szabályokat az ÁSZF tartalmazza, melynek lényege szerint az átvett
termékekért előre utalással, vagy átvételkor kell a vételárat megfizetni.
2.9.) A digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki
védelmi intézkedésről az ÁSZF VI. fejezete tartalmazza a részletes
tájékoztatást.
2.10.) A digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési
képességéről szintén az ÁSZF VI. fejezete tartalmazza a részletes tájékoztatást.
2.11.) A Szolgáltató felhívja a megrendelő figyelmét arra is, hogy a szerződési
nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ezért a megrendelés
elküldésére szolgáló gombot Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés
felirattal látta el.
3.) A fogyasztó részére a VII./1-2.) pontban nyújtott tájékoztatás a szerződés részét
képezi, és nem módosítható.
4.) A megrendelés előtt (a távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően) a
Szolgáltató a fogyasztónak nem minősülő vállalkozásokat az alábbiakról
tájékoztatja.
a) A fogyasztónak nem minősülő vállalkozás elállási jogára, elállási joga
gyakorlásának feltételeire, a Szolgáltató kellékszavatosságra vonatkozó
kötelezettségeire eltérően a VII./1-3.) pontban írtaktól a Polgári
Törvénykönyvről szól 2013. évi V. törny rendelkezéseit kell alkalmazni.
b) Eladóként a Szolgáltató a megkötés napjától számított 14 naptári napon belül,
egyoldalú nyilatkozatával indokolás nélkül, a vevő általa megadott e-mail címére
megküldve, elállhat a vevővel kötött adásvételi szerződéstől, mely esetén a vevő
semmilyen követelést nem támaszthat a Szolgáltatóval szemben.
c) A Szolgáltató függetlenül a vevő által választott fizetési módtól és az adásvételi
szerződés létrejöttétől korlátozhatja az elérhető fizetési dokat, továbbá
kérheti a teljes összeg vagy az összeg egy részének előre kiegyenlítését.
d) Amennyiben a Szolgáltató kiadja a vevő által megbízott fuvarozónak a terméket,
úgy ezzel szerződésszerűen teljesített, és ettől kezdve a vevő viseli a teljes
kárveszélyt.
e) Amennyiben fuvarozó szállítja a terméket a vevőhöz, úgy a vevő az adott
esetében általában elvárható szokásos időben és módon köteles haladéktalanul
megvizsgálni a küldeményt.
Ha a vemegállapítja, hogy a kiszállítás során a termék hiányos vagy sérült,
úgy köteles minden szükséges intézkedést megtenni a fuvarozó felelősségének
megállapítása érdekében.
A vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval
közölni.
f) A Fiók-szolgáltatási szerződést a Szolgáltató egyoldalú nyilatkozatával indokolás
nélkül, a vevő általa megadott e-mail címére megküldve, azonnali hatállyal
felmondhatja.
g) A Szolgáltató kártérítési felelőssége tekintet nélkül jogalapjára a terméket
vásárló vevővel és a szolgáltatásai megrendelőjével szemben korlátozott, és
összességében is legfeljebb 50.000- forint (HUF) erejéig áll fenn.
Nem állapítható meg az okozati összefüggés azzal a kárral kapcsolatban, amelyet
a Szolgáltató nem látott előre és nem is kellett előre látnia.
5.) A megrendeléseik elküldését megelőzően, az igénybe vevőknek kötelezően, a
Elfoga nyilatkozatok gomb megnyomásával, a következő négy előzetes írásbeli
együttes elfogadó nyilatkozatot kell a szerződés elektronikus úton való
megkötéséhez megtenniük:
a) Megrendelés előtti Tájékoztató elfogadása: Megrendelőként nyilatkozok, hogy
a megrendelésem előtt megismertem, megértettem és kifejezetten elfogadtam a
Szolgáltatónak az Általános Szerződési Feltételei és Honlap Működési
Szabályzata (ÁSZF) VII./1-3.) pontjaiban foglaltakkal teljesen egyező tartalmú, a
vollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a fogyasztónak
kötelezően nyújtandó tájékoztatását. Beleegyeztem abba, hogy e tájékoztatását a
Szolgáltató velem tartós adathordozón közölte akként, hogy a honlapján, a saját
merevlemezén rögzítve, annak elérhetőségét a megrendelői számára
folyamatosan biztosítja, ezért a tájékoztatója részemre papíron történő későbbi
közlésére nem tartok igényt. Tudomásul veszem, hogy a jékoztatás a szerződés
részét képezi és nem módosítható.
b) ÁSZF elfogadása: Megrendelőként nyilatkozok, hogy a részemre nyújtott
jékoztatás megismerését követően, ugyancsak megismertem és kifejezetten
elfogadtam a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételeit és Honlap
Működési Szabályzatát (ÁSZF), amely így a megkötendő szerződésünk részévé
válik.
c) Adatvédelmi Szabályzat elfogadása: Megrendelőként nyilatkozok, hogy
megismertem és kifejezetten elfogadtam a Szolgáltató Adatvédelmi Szabályzatát,
amely így a megkötendő szerződésünk részévé válik.”
d) Adatkezelési hozzájárulás: Megrendelőként nyilatkozok, hogy megismertem és
kifejezetten elfogadtam a Szolltató az Adatdelmi Szabályzata keretében
előzetesen nyújtott adatkezelési és adatvédelmi jékoztatását, melynek
ismeretében eme írásbeli nyilatkozatommal kifejezetten hozzájárulok ahhoz, hogy
a termékrendelések teljesítése céljából a Szolgáltató kezelje a Megrendelés
űrlapon megadott személyes adataimat.
VIII.
A megrendelés (szerződéskötés) menete
1.) A vevő/megrendelő az árut és a szolgáltatást a Megrendelő Űrlap kitöltésével, majd
ezt követően a Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés gomb megnyomásával
rendelheti meg.
2.) A Megrendelő Űrlap kitöltése során kötelező megadni a VI./2.6.) pontban írt
adatokat.
3.) A vevő/megrendelő részére a szerződési nyilatkozata (megrendelése) elküldését
megelőzően, a Megrendelő Űrlap kitöltése során az adatbeviteli hibák vagy
hiányosságok azonosításához és kijavításához a Szolgáltató a hibák kijavítását és a
téves megrendelés törlését megfelelően lehetővé tevő és kellő figyelmeztetést
tartalmazó számítástechnikai eszközöket biztosítja.
4.) A megrendelés akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz megérkezettnek, amikor az
számára hozzáférhetővé válik. A Webáruház számítástechnikai programja (szoftver)
e hozzáférhetővé válás időpontját naplózza, és azt a számviteli szabályokban előírt
időtartamra elektronikusan tárolja.
5.) A hibátlanul és hiánytalanul kitöltött szerződéses nyilatkozatának (Megrendelő
Űrlap) a Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés gomb megnyomásával történő
elküldését követően a megrendelő által megadott e-mail címre érkezik egy válasz e-
mail, melyben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap arról, hogy
megrendelése megérkezett.
6.) A megrendelés visszaigazolása tartalmazza a Megrendelő Űrlapon a
vevő/megrendelő által megadott adatokat valamint azt, hogy e megrendelését a
Szolgáltató elfogadta, továbbá azt milyen módon és mikor teljesíti.
7.) A megrendelés visszaigazolása akkor tekintendő a megrendelőhöz megérkezettnek,
amikor az hozzáférhetővé válik a számára. A Webáruház számítástechnikai
programja (szoftver) a visszaigazolás megrendelőhöz való megérkezésének
időpontját (olvasási visszaigazolás) naplózza, és azt a számviteli szabályokban előírt
időtartamra elektronikusan tárolja.
8.) Amennyiben a megrendelésének elküldésétől számított elvárható határidőn belül,
de legkésőbb 48 órán belül a megrendelés visszaigazolása nem érkezik meg, úgy a
megrendelő az ajánlati kötöttség, a szerződéses kötelezettség alól mentesül.
9.) A Szolgáltató kizárja a megrendelés-visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás
azért nem érkezik meg időben, mert a megrendelő rossz e-mail címet adott meg
regisztrációja során, vagy az e-mail fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt a
megrendelő nem tud üzenetet fogadni.
10.) Amennyiben a Webáruház internetes honlap oldalán hiba vagy hiányosság lép fel a
termékeknél, az áraknál (stb.), a Szolgáltató fenntartja a jogát a hiba kijavítására.
a) A hiba felismerése illetve kijavítása után, a Szolgáltató e-mailben azonnal
tájékoztatja a megrendelőt az új adatokról.
b) A megrendelő eme értesítését követően 48 órán belül e-mailben megerősítheti a
megrendelését, vagy elállhat a szerződéstől. E megerősítés elmaradása a
megrendelő elállásának tekintendő.
c) A Webáruház számítástechnikai programja (szoftver) e jelen pontban írt
események tényét és időpontját naplózza, valamint azt a számviteli
szabályokban előírt időtartamra elektronikusan tárolja.
IX.
További adatkezelési nyilatkozatok
1.) A megrendeléseik elküldése mellett, az igénybe vevők nem kötelezően (saját
döntésük szerint) előzetesen még a következőkről nyilatkozhatnak:
a) A Hírlevélre feliratkozással egyben: Megfelelő előzetes jékoztatásom
birtokában, megrendelőként kifejezetten és önkéntesen hozzájárulok ahhoz, hogy a
Szolgáltató az elektronikus hirdetéseit, reklámjait, hírleveleit a közvetlen
megkeresésem módszerével velem közölje, és ennek érdekében a Megrendelés
űrlapon kötelezően megadott adataimat kezelje.
b) A Nyereményjátékhoz adatkezelési hozzájárulás (aktív „Nyereményjáték” gomb
esetén az „Elfogadás” megnevezésű gomb megnyomásával): Megfelelő előzetes
jékoztatásom birtokában, megrendelőként kifejezetten és önkéntesen
hozzájárulok ahhoz, hogy a Szolgáltató által a jelen Webáruház internetes
honlapján lebonyolított nyereményjátékában való részvételem esetén, a Szolltató
ennek érdekében a Megrendelés űrlapon kötelezően megadott adataimat kezelje.
2.) A megrendelő az IX./1./a-b) alpontok szerinti hozzájáruló nyilatkozatait külön-
külön vagy együttesen bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen,
írásban visszavonhatja. E visszavonás iránti megrendelői nyilatkozatot ajánlott
tértivevényes levélben a Szolgáltató székhelyére, a következő címre kell elküldeni:
HYVA Hungária Korlátolt Felelősségű Társaság
2051 Biatorbágy, Paul Hartmann utca 6.
X.
A megrendelések feldolgozása és teljesítése
1.) A megrendelések feldolgozása munkanapokon, hétfőtől péntekig 8-16 óra között
történik.
2.) A megrendelések más időpontokban is leadhatók, melyek a leadás napját követő
munkanapon kerülnek feldolgozásra.
3.) A megrendelések elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül, a Szolgáltató
visszaigazolja a megrendelést.
4.) Termék megrendelése estén a vételár megfizetése az alábbiak szerint történhet:
4.1.) A termék Szolgáltató székhelyén történő személyes – díjmentes – átvétele
esetén, a legfeljebb összesen 1.500.000 Ft vételárat a Szolgáltatónak ezzel
egyidejűleg kell készpénzben (vagy előre utalásban) teljesíteni.
4.2.) Csomagküldés esetén a legfeljebb összesen 500.000 Ft vételárat a küldemény
átvételekor (utánvéttel), a futárnak vagy a fuvarozónak kell készpénzben
teljesíteni.
4.3.) Bármely átvételi mód esetén, a vételárat a megrendelés visszaigazolásától (az
adásvételi szerződés megkötésétől) számított 2 munkanapon belül, banki
átutalással kell teljesíteni. A 1.500.000 Ft-ot meghaladó összegű vételárat
csak átutalással lehet teljesíteni.
5.) Szolgáltatás (szerviz, javítás) megrendelése estén a vételár megfizetése a következők
szerint történhet:
5.1.) A megrendelt szolgáltatás legfeljebb 1.500.000 Ft vállalkozói díját a munka
elvégzését követő átadás-átvételkor, a Szolgáltatónak kell készpénzben (vagy
előre utalásban) teljesíteni.
5.2.) Bármely 1.500.000 Ft-ot meghaladó összegű szolgáltatás árat a megrendelés
visszaigazolásától (az adásvételi szerződés megkötésétől) számított 2
munkanapon belül, banki átutalással kell teljesíteni.
6.) A banki átutalásokat a Szolgáltató Raiffeisen Banknál vezetett
12056101-01026997-00100007 számú bankszámlájára kell teljesíteni. A telár, a
vállalkozói díj teljesítése azon a napon történik meg, amelyen a teljes vételár,
vállalkozói díj a Szolgáltató e bankszámláján jóváírásra kerül.
7.) A Webáruházban történő internetes online megrendelés alapján a megrendelt
termék a megrendelés visszaigazolása napját követő 15 munkanapon belül, hétfőtől
péntekig 8-16 óra közöti nyitvatartási időben, személyesen átvehető a Szolgáltató
Vevőszolgálati Központjában, melynek:
címe: 2051 Biatorbágy, Paul Hartmann utca 6. szám;
telefonszáma: +36 70 61 51 052;
e-mail címe: shop@truck-components.hu,
8.) A termék Magyarország területén internetes online csomagküldő vásárlással,
csomagküldő futárszolgálat, vagy a Szolgáltató megbízott fuvarozója által
kiszállítva, bármely szállítási címre megrendelhető.
a) A termék kiszállításának határideje 15 munkanap. E határidő kezdő napja
banki átutalás esetén a vételár Szolgáltató bankszámláján történő jóváírásának
napja, utánvételes fizetési mód esetén pedig az adásvételi szerződés
megkötésének napja.
b) A Szolgáltató csomagküldő futárszolgálat, vagy a megbízott fuvarozója
közreműködésével küldi meg az árut a megrendelésben megadott szállítási
címre (teljesítési helyre).
c) A csomag átadásáról, és a vételár hiánytalan átvételéről a kézbesítő
(csomagküldő futárszolgálat/megbízott fuvarozó) egyidejűleg erre rendszeresített
elismervényt ad a megrendelőnek (vevőnek).
d) A megrendelő a termék átvételekor késedelem nélkül köteles meggyőződni arról,
hogy a szolgáltatás mennyisége megfelel-e a megrendelésének, továbbá arról,
hogy a megrendelt termék sértetlen-e.
e) Amennyiben a megrendelt termék mennyisége hiányos, vagy az áru sérült
(együtt: mennyiségi kifogás), úgy e tényeket a kézbesítő (csomagküldő
futárszolgálat/megbízott fuvarozó) egyidejűleg az erre rendszeresített űrlapon a
megrendelőnek írásban igazolja.
f) Az így igazolt mennyiségi kifogás alapján, a hiányzó vagy sérült terméket a
Szolgáltató köteles 15 munkanapon belül a saját költségén pótolni.
g) A mennyiségi kifogás előzőek szerinti igazolásának hiányában a megrendelő
eredményes mennyiségi kifogással nem élhet a Szolgáltatóval szemben.
h) Amennyiben a visszaigazolt megrendelésben (a szerződésben) kikötött
időszakban a megrendelt terméket (csomagot) a megrendelő vagy a megbízottja a
Szolgáltató kézbesítőjétől nem veszi át, úgy ez esetben az ismételt kézbesítés
költsége is a megrendelőt terheli. Ilyen esetben a megrendelés szabályai szerint
a felek a Webáruház honlapján (www.truck-components.hu) állapodnak meg
az ismételt kézbesítés napjában.
9.) A megrendelő fogyasztót a termék adásvételére irányuló szerződés esetében a
termék kézhezvételét követő 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog,
szolgáltatásra irányuló szerződés esetében a szerződéskötést követő 14 napon belül
indokolás nélküli felmondási jog illeti meg. Ez esetben:
a) A Szolgáltató köteles a megrendelő által kifizetett összeget (beleértve a szállítási
díjat is) haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül
visszatéríteni. Ha azonban a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, a szokásos
fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választotta, elállás esetén az ebből adódó
többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.
b) A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék
visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket.
c) A megrendelőt ezen felül egyéb költség nem terheli.
d) A Szolgáltató azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából
eredő kárának megtérítését.
e) A vállalkozás követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkentés megtérítését.
f) Ha szolgáltatás nyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését
követően gyakorolja a fogyasztó a felmondási jogát, úgy az elszámolás során
köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit.
10.) Kellékszavatossági vagy termékszavatossági igény elismerése esetén, ennek
keretében a hibás termékeket térítésmentesen a megrendelő választása szerint – a
Szolgáltató a következőképpen cseréli ki:
a) A hibás termékeket személyesen a Szolgáltató a Vevőszolgálati Központjában
(2051 Biatorbágy, Paul Hartmann utca 6.) lehet kicserélni.
b) A hibás termékeket utánvéttel a Szolgáltató Vevőszolgálati Központjában (2051
Biatorbágy, Paul Hartmann utca 6.) is vissza lehet küldeni.
c) Olyan terméke esetében, amely a minőségét több mint 2 hónapig megőrzi, a
vevő köteles a hiba felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított 2 hónapon belül kérni a kicserélést a Szolgáltatótól.
d) Olyan terméke esetében, amely a minőségét 2 hónapnál kevesebb ideig őrzi meg,
a vevő köteles a hiba felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
minőség megőrzési határidőn belül kérni a kicserélést a Szolgáltatótól.
e) A romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző terméket a Szolgáltató a termék
kézbesítését (átvételét) követő 2 munkanapon belül kicseréli.
f) Az olyan zárt csomagolású terméket, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után postai úton nem küldhető vissza, a
Szolgáltató az átvételét követő 2 munkanapon belül, kizárólag a Vevőszolgálati
Központjában (2051 Biatorbágy, Paul Hartmann utca 6.) cseréli ki.
11.) A kiterjesztett gyártói felelősségi díj megfizetése az eladót terheli amennyiben
keletkezik.
XI.
Egyéb szerződéses feltételek
1.) A Webáruházban magyar nyelven történik a szerződéskötés, a fizetési
kötelezettségeket pedig magyar forintban (HUF) kell teljesíteni.
2.) A megkötendő szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt a Szolgáltató
nem nyomtatja ki, és külön nem iktatja, így papíralapon a szerződés utóbb nem
lesz hozzáférhető.
3.) A Szolgáltató a szerződés adatait a számviteli szabályokban előírt időtartamra
elektronikusan tárolja, és így a szerződés utóbb elektronikusan hozzáférhető lesz.
4.) Az elektronikus utat biztosító Szolgáltató a jelen Szabályzatban rögzített általános
szerződési feltételeit olyan módon teszi hozzáférhetővé, amely lehetővé teszi a
megrendelők számára, hogy azokat tárolják és előhívják.
5.) Az ajánlati kötöttség ideje kölcsönösen a megrendelés beérkezését követő 48 óra.
6.) A jelen Szabályzat (ÁSZF) módosítása:
a) A Szolgáltató fenntartja a Szabályzat módosításának jogát olyan fontos okok
miatt, mint amilyen a jogszabályok változása, vagy a szállítási és fizetési
feltételek módosulása.
b) Az ÁSZF jelen előírásai alapján megkötött folyamatos jellegű szerződések
esetében (pld. Fiók) a módosított Szabályzat vonatkozik az igénybe vevőre,
amennyiben szabályos értesítést kapott a módosításokról, és nem mondta fel a
szerződést az értesítés kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül.
c) Abban az esetben, ha a Szabályzat módosítása bármilyen új díj bevezetésével,
vagy az addigi díjak emelésével járna, a fogyasztónak minősülő Vevőnek jogában
áll elállni a szerződéstől.
d) Az ÁSZF jelen előírásai alapján megkötött nem folyamatos jellegű szerződések
esetében (pld. adásvételi szerződés) a Szabályzat változásai semmilyen módon
nem sértik a fogyasztónak minősülő vevő/megrendelő módosítás életbe lépése
előtt szerzett jogait.
e) Az ÁSZF jelen előírásai alapján megkötött nem folyamatos jellegű szerződések
esetében (pld. asvételi szerződés) a Szabályzat változásai nem befolyásolják a
már leadott megrendeléseket, valamint a megkötött, megvalósult vagy teljesült
adásvételi szerződéseket.
7.) A megrendelők jogainak további alapvető szabályait a következő legfontosabb
jogszabályok tartalmazzák:
a) 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint
az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
b) 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről;
c) 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól;
d) 2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és
egyes korlátairól;
e) 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
f) 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról;
g) 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények
intézésének eljárási szabályairól.
h) 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről.
i) 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról.
XII.
A reklámküldés szabályai
1.) A Hírleveleiben szereplő gazdasági reklámjai közvetlen közlése esetén amint ezek
hozzáférhetővé válnak az igénybe vevő számára a Szolgáltató egyértelmű
tájékoztatást ad azok ilyen jellegéről.
2.) Reklámokat a Szolgáltató csak akkor közöl, ha ahhoz a címzett előzetesen
egyértelműen és kifejezetten írásban hozzájárult.
3.) A reklámküldés további szabályait a Szolgáltató Adatvédelmi Szabályzata
tartalmazza.
XIII.
A nyereményjátékok szabályai
1.) A Szolgáltató saját döntése alapján a Webáruháza internetes honlapján
nyereményjátékokat bonyolíthat le, melyen a megrendelői önkéntes elhatározásuk
alapján részt vehetnek.
2.) A nyereményjátékban résztvevőknek kötelezően a IX./1./b) alpontban jelzett
előzetes írásbeli nyilatkozatot, valamint az Elfogadás gomb megnyomásával a
következő nyilatkozatot kell a részvételükhöz megtenniük. Megrendelőként
nyilatkozok, hogy megismertem és kifejezetten elfogadtam a Szolltató által a
Webáruháza honlapján közzétett Nyereményjáték Szabályzatát.
3.) A Szolgáltató által szervezett nyereményjátékok lebonyolításának szabályait, az
abban való részvétel feltételeit, és a nyereményekre vonatkozó tudnivalókat a
Nyereményjáték Szabályzata tartalmazza, melyhez való hozzáférést a Webáruháza
internetes honlapján kellő időben előre, minden érdeklődő számára biztosítja.
4.) A nyereményjátékokkal kapcsolatos információk a Nyereményjáték gomb
megnyomásával, a következők szerint tagolt almenű-pontokban érhetők el:
a) Elfogadás
b) Lebonyolítás
c) Részvételi feltételek
d) Nyeremények
e) Nyereményjáték Szabályzat
5.) A Nyereményjáték gomb akkor aktív (piros színű), amikor a Szolgáltató meghirdeti
az által szervezett nyereményjáték későbbi időpontban történő megkezdését.
Ellenkező esetben a „Nyereményjáték gomb inaktív (szürke színű).
XIV.
A Szabályzat mellékletei
1.) A Szabályzat mellékletei a következők:
a) 1. számú melléklet: nyilatkozat-minta a fogyasztó elállási jogának
gyakorlására.
b) 2. számú melléklet: tájékoztatás a fogyasztónak az elállási joga
gyakorlásának feltételeiről.
c) 3. számú melléklet: tájékoztatás a fogyasztónak a kellékszavatossági
és termékszavatossági jogairól
d) 4. számú melléklet: A megrendelők előzetes tájékoztatása.
e) 5. számú melléklet: Adatvédelmi Szabályzat.
2.) Az 1-5. számú melléklet a jelen Szabályzat elválaszthatatlan részét képezik.
Biatorbágy, 2023.07.01.
HYVA Hungária
Korlátolt Felelősségű Társaság
******************************************************************************